Aktuelt

Bliv klogere på efterisolering i dit lokale byggemarked

Trælaster og byggemarkeder landet over får i disse dage besøg af Xella, der turnerer rundt i Danmark med en særlig Ytong Multipor-kampagne. Turnéen har til formål komme helt tæt på håndværkerne og deres daglige arbejde, og den har allerede vist sig som en bragende succes – ikke mindst for de medvirkende trælasthandler.

Xella har indledt en landsdækkende kampagne, der i løbet af de kommende uger vil føre engagerede projektkonsulenter rundt til en række af landets trælaster og byggemarkeder. Formålet med turen er at styrke kendskabet til Ytong Multipor hos brugerne – lige fra murere o.a. håndværkere til entreprenører, arkitekter og projekterende.


Begejstrede trælaster
Turnéen, som startede ud i Hjørring, indebærer at håndværkerne, der indfinder sig i de lokale byggemarkeder og trælaster, bliver hilst velkomne af Xellas veloplagte projektkonsulenter, som bruger anledningen til at gøre dem klogere på Ytong Multipor.

Håndværkerne bliver blandt andet undervist i, hvilke fordele Multipor rummer, samt gjort klogere på, hvor let og effektivt det er at håndtere de højisolerende isoleringsplader. Til det formål har Xella desuden opført en særlig væg i selve trælasten, der giver de interesserede håndværkere mulighed for at få demonstreret, hvordan man arbejder med isoleringspladerne.

Xellas direktør Niels Jørgen Pallesen er begejstret for turnéen, der indtil videre har bragt ham og kollegerne rundt til en række velbesøgte jyske byggemarkeder og trælaster. Begejstringen skyldes ikke mindst, at de deltagende detailforretninger har fået et stort udbytte af kampagnen, og Niels Jørgen Pallesen opfordrer derfor endnu flere trælaster og byggemarkeder til at tilmelde sig aktiviteterne:


- Det har været virkelig positivt at opleve responsen fra detailkæderne, som vi hele tiden er i dialog med. Jeg kan derfor varmt anbefale endnu flere trælaster og byggemarkeder til at blive del en af vores turné, udtaler Niels Jørgen Pallesen, der glæder sig til at indtage Fyn og Sjælland i løbet af de kommende uger. Han fortsætter:


- Vi er gået ambitiøst til værks, og derfor har vi suppleret den personlige kontakt med både lokale radiospots samt uddeling af postkort mv. Det har været en bragende succes, og vi er overvældede over den interesse, som Ytong Multipor har fået fra både håndværkere og udførende men også fra boligselskaber, arkitekter og ikke mindst en bred kant af projekterende.


Håndværkeren i centrum
Xella mærker med andre ord tydeligt efterspørgslen på de uorganiske isoleringsplader, der allerede i løbet af kampagnens opstart har resulteret i adskillige projekter og flotte ordrer. Samtidig er Niels Jørgen Pallesen ikke i tvivl om, at den gode modtagelse skyldes, at Multipor rummer et potentiale, som rammer plet i forhold til håndværkernes behov:  


- Vores ønske har været for alvor at komme ud og møde håndværkerne, snakke med dem om deres arbejde og rådgive dem i, hvordan de bedst muligt håndterer udfordringer omkring eksempelvis forebyggelse af svamp og råd. Derfor er det positivt at opleve, hvordan flere og flere murere betragter Multipor som et unikt middel til at løse efterisoleringen på gammelt murværk uden brug af dampspærre og med minimal risiko for sygdom og skimmel, forklarer han.  


Multipor-turnéen fortsætter året ud og fører i løbet af de kommende uger Xellas projektkonsulenter videre mod en række trælaster og byggemarkeder på både Fyn og Sjælland.