Aktuelt

Ytong er århundredets varemærke

Det 80 år gamle porenbetonvaremærke Ytong er blandt århundredets varemærker.

Ytong tilhører dermed topgruppen af enestående produkter og tjenesteydelser fra Tyskland. Den tilsvarende varemærke pris modtog Ernst Arelmann, leder af den internationale marketing og kommunikationsafdeling i  Xella gruppen, som varemærket Ytong tilhører. Dr. Florian Langenscheidt, udgiver af værket „Marken des Jahrhunderts“ (århundredets varemærker), overrakte udmærkelsen på bogmessen i Frankfurt.

 

Arelmann: „At stå blandt de mest bekendte tyske varemærker er højeste udmærkelse for Ytong. I udmærkelsen ser vi bekræftelsen af det hidtil opnåede og samtidig forpligtelsen til yderligere at udbygge vores position som verdens førende producent af porebeton.

 

Udmærkelsen består af en Obelisk overtrukket med bladguld, hvori er indsat en afbildning af den markante gule Ytong-folie med sort indskrift.

 

Udmærkelsen får yderligere værdi ved at Ytong optages i den kinesiske og den engelske udgave af „Marken des Jahrhunderts“.

 

„Med denne udmærkelse og udgivelsen på mandarin beviser vi nu også Kina, hvor vi er tilstede med adskillige Ytong-fabrikker, hvad et tysk varemærke som Ytong står for: Energieffektive bygninger, kvalitet og pålidelighed“, udtaler Arelmann.